Senin, 10 Juni 2013

Yeni Ford Focus 2013 �zellikleri ve Fiyati

Ford kinetik tasarim felsefesinin yeni y�z�n� temsil eden Yeni Ford Focus 2013 hangi a�idan bakarsaniz bakin g�z kamastiriyor. Bu yazimizda Ford Focus 2013 modelinin �zelliklerini ve fiyatini tanitacagiz. Size daha g�venli, daha konforlu, daha ekonomik ve zevkli bir yolculuk saglamak amaciyla gelistirilen Ford Focus bir �ogu segmentinde ilk akilli teknolojiler ile donatildi. En �ok merak edilen ise 1 litre 120 hp(beygir) g�c�nde olan Ecoboost motorlu Ford Focus olacak. Baz donanim seviyesi olan Trend opsiyonu yaklasik olarak 44 bin lira civarinda olan modelin en dolu hali 65 bin lira civarinda seyrediyor.

Akici ve Aerodinamik Dis Tasarim
Ford Kinetik Tasarim, Yeni Ford Focus ile heyecan verici bir adim daha atiyor.
Yeni Ford Focus 3 par�ali �n izgarasi, geriye dogru uzanan �n farlari ve kasli �amurluk yapisi ile g��l� bir durusa sahip. Al�ak tavan �izgisi, dinamik profili ve "hizli" �n cam a�isi ile aerodinamik performansi artirilan otomobilin yan g�vde �izgileri ve arkaya dogru y�kselerek uzanan cam alti �izgisi, akici ve sportif g�r�n�m�n� pekistiriyor.

Yeni Ford Focus�un ayirt edici dinamik dis tasarim anlayisi i� tasarimda da sunulan y�ksek teknoloji ve konfor �zellikleri ile devam ediyor. Sik i� mekan, s�r�c� i�in sportif �ekiciligi Focus�un takdir edilen kullanim rahatligiyla birlestiriyor.





Park yeri �ok mu dar? Birakin Focus kendisi park etsin
Otomatik Park Sistemi sizin i�in uygun olan park yerini bulmakla kalmiyor, aracinizi park etmenize de yardimci oluyor. Ara�ta yer alan sens�rler sayesinde dar park yerlerine (aracin 1,2 kati) paralel park ederken, Yeni Ford Focus sizin i�in gerekli direksiyon manevralarini yapiyor, siz sadece frene ve gaza basip vites degistiriyorsunuz.

Ayarlanabilir Hiz Sinirlandirici
Bu yeni �zellik, Hiz Kontrol Sistemiyle birlikte �alisarak, belirlenen hiz sinirini korumanizi saglar. Direksiyon simidi �zerinde, parmaklarinizin kolayca ulasabilecegi sekilde yer alan anahtarlar sayesinde, aracin �st hiz sinirini belirlemek son derece kolaydir. Sistem sayesinde, farkinda olmadan hizlanma kaygisindan kurtulur, g�zlerinizi hiz g�stergesine degil, yola odaklayabilirsiniz. Yeni Ford Focus'un dinamik performansindan faydalanmak istediginizde de, yalnizca gaz pedalina sert�e basarak sistemi devre disi birakabilirsiniz.

Elektrik Destekli Direksiyon Sistemi (EPAS)
Elektrik Destekli Direksiyon Sistemi (EPAS), d�s�k hizda seyrederken ya da park ederken daha hafif ve kontrol edilebilir kalirken, y�ksek hizlarda daha fazla kontrol i�in daha saglam bir direksiyon h�kimiyeti saglar. S�rekli �alisip, enerji ve yakit t�keten klasik elektrikli direksiyonlarin aksine Ford EPAS, yalnizca gerektigi zaman devreye girip, yakit tasarrufu saglar.

Dinamik Tork Kontrol�
Dinamik Tork Kontrol�, ara� viraji alirken motor torkunun �n tekerlekler arasinda dagilimini s�rekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutusu saglayarak virajlarda �nden disari kayma egilimini azaltiyor.
Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programi (ESP) mod�l�n� kullanarak �alisiyor ve araci saniyede 100 kez siklikta izliyor. Otomobil virajdan �ikista hizlanirken, sistem, �n i� tekerlegin ne zaman patinaj yapmaya basladigini algiliyor ve o tekerlege hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerlegin patinaj yapmasini �nl�yor ve motor torkunu daha fazla yol tutusuna sahip distaki tekerlege aktariyor. B�ylece �ekisi ve direksiyon kontrol�n� koruyor.

EcoBoost Motor
Yeni Ford Focus, kompakt ve hafif bir yapiya sahip olmakla birlikte, b�y�k motorlar d�zeyinde g��, tork g�c� ve performans saglayan Ford�un yeni nesil 1.6 litre EcoBoost benzinli motoru ile sunulmaktadir. EcoBoost motor optimum performans (1.6 litre silindir hacminden 180PS g�� ve maksimum 240 Nm torq), daha az yakit t�ketimi ve daha d�s�k CO2 emisyon sagliyor. Alt devirlerdeki y�ksek tork ve �st�n performans, motorun t�m devir araliklarina yayilarak daha fazla s�r�s keyfi verirken, b�y�k motorlarla ayni performansa sahip olmasina ragmen boyutu, agirligi ve yakit ekonomisi ile k���k motor olmanin avantajini kullaniyor.

TDCi Motor
Yeni Ford Focus�ta sunulan 1.6 litre Duratorq TDCi dizel motor, daha fazla performans, yakit tasarrufu ve hassasiyet elde edilmesi amaciyla yenilenmistir. Bu sayede, s�r�s yetenegi �nemli �l��de gelistirilmis, daha uyumlu ve d�s�k devirlerde bile �ok daha fazla performans saglanmistir. 95 PS ve 115 PS olmak �zere iki farkli g�� ile sunulan 1.6 litre Duratorq TDCi motorlar, ani hizlanma gereken durumlarda artirilmis g�� sagliyor. TDCi motorlar ile daha fazla g��, daha fazla tork g�c� ve daha fazla yakit tasarrufunun yani sira daha d�s�k karbondioksit emisyonu elde ediliyor.

Duratec Ti-VCT Benzinli Motor
Yeni Ford Focus�ta Ford'un performans �st�nl�g� iyi bilinen, 1.6 litre Duratec Ti-VCT benzinli motoru 125PS g�� se�enegi ile sunuluyor. Son derece hassas ve ekonomik al�minyum 16 valf Ti-VCT motor daha fazla optimize edilerek, daha az yakit t�ketimi ve daha �st�n performans saglayacak sekilde gelistirilmistir.

Ford Powershift Otomatik Sanziman
Ford Powershift Otomatik Sanziman, manuel sanzimanin dinamikligini ve sportifligini otomatik sanzimanin konforu ile birlestiriyor. 6 ileri vitesli otomatik sanzimanda yer alan �ift kavrama sistemi sayesinde ikinci kavrama kolu bir sonraki vites dislisini ge�is i�in �nceden hazirlayarak p�r�zs�z ve �abuk vites ge�isi saglar. Klasik otomatik sanzimanlara gore daha yumusak ve kesintisiz vites ge�isleri sayesinde maksimum s�r�s ve daha fazla yakit tasarrufunun keyfini yasayacaksiniz.
















Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...