Akici ve Aerodinamik Dis Tasarim
Ford Kinetik Tasarim, Yeni Ford Focus ile heyecan verici bir adim daha atiyor. Yeni Ford Focus 3 par�ali �n izgarasi, geriye dogru uzanan �n farlari ve kasli �amurluk yapisi ile g��l� bir durusa sahip. Al�ak tavan �izgisi, dinamik profili ve "hizli" �n cam a�isi ile aerodinamik performansi artirilan otomobilin yan g�vde �izgileri ve arkaya dogru y�kselerek uzanan cam alti �izgisi, akici ve sportif g�r�n�m�n� pekistiriyor.

Yeni Ford Focus�un ayirt edici dinamik dis tasarim anlayisi i� tasarimda da sunulan y�ksek teknoloji ve konfor �zellikleri ile devam ediyor. Sik i� mekan, s�r�c� i�in sportif �ekiciligi Focus�un takdir edilen kullanim rahatligiyla birlestiriyor.
Park yeri �ok mu dar? Birakin Focus kendisi park etsin
Otomatik Park Sistemi sizin i�in uygun olan park yerini bulmakla kalmiyor, aracinizi park etmenize de yardimci oluyor. Ara�ta yer alan sens�rler sayesinde dar park yerlerine (aracin 1,2 kati) paralel park ederken, Yeni Ford Focus sizin i�in gerekli direksiyon manevralarini yapiyor, siz sadece frene ve gaza basip vites degistiriyorsunuz.
Ayarlanabilir Hiz Sinirlandirici
Bu yeni �zellik, Hiz Kontrol Sistemiyle birlikte �alisarak, belirlenen hiz sinirini korumanizi saglar. Direksiyon simidi �zerinde, parmaklarinizin kolayca ulasabilecegi sekilde yer alan anahtarlar sayesinde, aracin �st hiz sinirini belirlemek son derece kolaydir. Sistem sayesinde, farkinda olmadan hizlanma kaygisindan kurtulur, g�zlerinizi hiz g�stergesine degil, yola odaklayabilirsiniz. Yeni Ford Focus'un dinamik performansindan faydalanmak istediginizde de, yalnizca gaz pedalina sert�e basarak sistemi devre disi birakabilirsiniz.
Elektrik Destekli Direksiyon Sistemi (EPAS)
Elektrik Destekli Direksiyon Sistemi (EPAS), d�s�k hizda seyrederken ya da park ederken daha hafif ve kontrol edilebilir kalirken, y�ksek hizlarda daha fazla kontrol i�in daha saglam bir direksiyon h�kimiyeti saglar. S�rekli �alisip, enerji ve yakit t�keten klasik elektrikli direksiyonlarin aksine Ford EPAS, yalnizca gerektigi zaman devreye girip, yakit tasarrufu saglar.
Dinamik Tork Kontrol�
Dinamik Tork Kontrol�, ara� viraji alirken motor torkunun �n tekerlekler arasinda dagilimini s�rekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutusu saglayarak virajlarda �nden disari kayma egilimini azaltiyor.
Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programi (ESP) mod�l�n� kullanarak �alisiyor ve araci saniyede 100 kez siklikta izliyor. Otomobil virajdan �ikista hizlanirken, sistem, �n i� tekerlegin ne zaman patinaj yapmaya basladigini algiliyor ve o tekerlege hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerlegin patinaj yapmasini �nl�yor ve motor torkunu daha fazla yol tutusuna sahip distaki tekerlege aktariyor. B�ylece �ekisi ve direksiyon kontrol�n� koruyor.
EcoBoost Motor
Yeni Ford Focus, kompakt ve hafif bir yapiya sahip olmakla birlikte, b�y�k motorlar d�zeyinde g��, tork g�c� ve performans saglayan Ford�un yeni nesil 1.6 litre EcoBoost benzinli motoru ile sunulmaktadir. EcoBoost motor optimum performans (1.6 litre silindir hacminden 180PS g�� ve maksimum 240 Nm torq), daha az yakit t�ketimi ve daha d�s�k CO2 emisyon sagliyor. Alt devirlerdeki y�ksek tork ve �st�n performans, motorun t�m devir araliklarina yayilarak daha fazla s�r�s keyfi verirken, b�y�k motorlarla ayni performansa sahip olmasina ragmen boyutu, agirligi ve yakit ekonomisi ile k���k motor olmanin avantajini kullaniyor.
TDCi Motor
Yeni Ford Focus�ta sunulan 1.6 litre Duratorq TDCi dizel motor, daha fazla performans, yakit tasarrufu ve hassasiyet elde edilmesi amaciyla yenilenmistir. Bu sayede, s�r�s yetenegi �nemli �l��de gelistirilmis, daha uyumlu ve d�s�k devirlerde bile �ok daha fazla performans saglanmistir. 95 PS ve 115 PS olmak �zere iki farkli g�� ile sunulan 1.6 litre Duratorq TDCi motorlar, ani hizlanma gereken durumlarda artirilmis g�� sagliyor. TDCi motorlar ile daha fazla g��, daha fazla tork g�c� ve daha fazla yakit tasarrufunun yani sira daha d�s�k karbondioksit emisyonu elde ediliyor.
Duratec Ti-VCT Benzinli Motor
Yeni Ford Focus�ta Ford'un performans �st�nl�g� iyi bilinen, 1.6 litre Duratec Ti-VCT benzinli motoru 125PS g�� se�enegi ile sunuluyor. Son derece hassas ve ekonomik al�minyum 16 valf Ti-VCT motor daha fazla optimize edilerek, daha az yakit t�ketimi ve daha �st�n performans saglayacak sekilde gelistirilmistir.
Ford Powershift Otomatik Sanziman
Ford Powershift Otomatik Sanziman, manuel sanzimanin dinamikligini ve sportifligini otomatik sanzimanin konforu ile birlestiriyor. 6 ileri vitesli otomatik sanzimanda yer alan �ift kavrama sistemi sayesinde ikinci kavrama kolu bir sonraki vites dislisini ge�is i�in �nceden hazirlayarak p�r�zs�z ve �abuk vites ge�isi saglar. Klasik otomatik sanzimanlara gore daha yumusak ve kesintisiz vites ge�isleri sayesinde maksimum s�r�s ve daha fazla yakit tasarrufunun keyfini yasayacaksiniz.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar