Moskova Otomobil Fuarinda tanitilan Mazda 6 Sedan 2013 modeli b�y�k ilgi g�rd�. Bu yilin sonlarinda Avrupa ve Japonya pzarinda satisa sunulacak olan Mazda 6 2013 �n�m�zdeki yilin baslarinda da t�m d�nyada satista olacak. Sik tasarimi ve gelistirilmis performansiyla Mazda6 m�kemmel bir s�r�s, kanitlanmis g�venilirlik ve farkli g�r�n�m arayanlar i�in akilli tercih.�st�n donanimi, aile arabasi Mazda6'yi bir �ok s�r�c� i�in m�kemmel bir se�enek haline getiriyor. Alistiginiz y�ksek konforu sira disi bir tasarim ile birlestiren Yeni Mazda6, yollardaki diger otomobiller arasindan hemen fark ediliyor.
Mazda6'da dis g�r�n�mden (18" alasim jantlar) g�venlige (Arka Ara� Izleme Sistemi (RVM)) i� g�r�n�mden (yeni kahverengi deri d�seme) konfora (anahtarsiz giris ve �alistirma) kadar t�m alanlarda yenilikler ve gelistirmeler mevcut. Aile otomobili Mazda6, size daha �nce yasamadiginiz, �zel bir ayricalik sunuyor.
Mazda6'da daha hafif alasimli jantlar ve y�ksek �ekme dayanimli �eligin kullanildigi daha sert bir g�vde bulunmasi, daha iyi bir yakit ekonomisi ve daha duyarli bir s�r�s anlamina geliyor. Bu �zelliklerin temelinde, otomobilin �st�n aerodinamik performansi yer aliyor.
�eviklikten �d�n vermeden, dikey vibrasyon enerjilerinin daha verimli bir sekilde emilmesini saglayarak, s�spansiyon hissi daha da yumusak hale geliyor Mazda6'da. Daha engebeli yol y�zeylerinde kabin sarsintisinin �nemli �l��de azaltilmasiyla, Yeni Mazda6 uzun mesafe yolculuklarda artik daha da rahat ve sessiz.
Aerodinamik revizyon sayesinde, artik otomobilin etrafindaki hava dolasimi daha verimli. Bu �zellik, d�z yollarda Mazda6'ya istisnai bir denge kazandiriyor. Elbette Mazda6'nin performansi d�z yolda hiz yapmaktan �ok daha fazlasini kapsiyor. Fren sistemi, Yeni Mazda6'yi kendi sinifinda 100 km/s hizdan durma mesafesi en kisa otomobillerden biri haline getiriyor.
Y�ksek netlikteki hidrolik direksiyonuyla Mazda6; �st�n s�r�s kalitesi, sira disi kavrama ve direksiyon hissi, fren ve hizlanmaya �st�n duyarlilikla virajlardan akarak ge�iyor. Bu stabiliteyi saglayan ise, �n tarafta �ift salincaga, arka tarafta �oklu baglanti sistemine ve gelistirilmis bir direksiyon d�zenegine sahip olan, spor otomobillerden esinlenmis s�spansiyon sistemi.
Mazda6'ya eklenen yeni �zelliklerden biri olan 2.0 DISI (Dogrudan Enjeksiyon Kivilcim Ateslemeli) teknolojisi, p�sk�rt�len yakiti dogrudan silindire enjekte ediyor ve normalden daha y�ksek bir sikistirma oraninin elde edilmesini sagliyor. Bu, p�r�zs�z, esnek ve verimli bir kuvvet ve tork anlamina geliyor. Ayrica CO2 emisyonlarinin bir �nceki modele g�re %5'e varan oranlarda azalmasi ve daha iyi bir yakit ekonomisi sunulmasi saglaniyor. DISI motor, 176 g/km'lik CO2 emisyonuyla Euro 5 emisyon standardini karsiliyor. Egzoz kataliz�r�n�n konumunun degistirilerek egzoz manifoldunun hemen altina yerlestirilmesi, kataliz�r�n daha �abuk aktif hale gelmesini ve otomobil sogukken meydana gelen emisyonlarin azalmasini sagliyor.
Mazda6, sert yolcu g�venlik h�cresinin her iki tarafinda ve �n ve arkada darbeyi emen b�lgelerle y�ksek �ekme dayanimli �elik kullanilarak, gelistirilmis bir g�vde yapisi �zerine insa edildi. Mazda6'da Dinamik Stabilite Kontrol� (DSC), �ekis Kontrol Sistemi (TCS) ve 6 hava yastigi ile birlikte asagidaki g�venlik �zellikleri de standart olarak bulunuyor.
Acil Durum Sinyal Sistemi (ESS), arkadan �arpmalarin �nlenmesine yardimci oluyor. Bu sistem, sert bir fren yaptiginizda tehlike uyari isiklarinin (d�rtl� flas�rler) arkadaki otomobil i�in hizla yanip s�nmesini sagliyor. Tehlike isiklarinin yanip s�nme hizi, otomobil neredeyse duracak kadar yavasladiginda normale d�s�yor. Fren pedali birakildiginda ise tehlike isiklari otomatik olarak s�n�yor.Gelistirilmis Adaptif �n Far Sisteminin (AFS) kullanildigi bi-xenon farlar, Mazda6'daki standart g�venlik �zelliklerinden bir digeri. Bu �zellik sayesinde, Mazda6'nin �n farlari d�n�s y�n�ne g�re 15 dereceye kadar d�nerek, virajlarda g�r�n�rl�g� artiriyor. Standart olarak bulunan bir diger g�venlik �zelligi olan Arka Ara� Izleme Sistemi (RVM), iki radar sens�r� ve bir uyari sistemi ile, k�r nokta kavramini ortadan kaldiriyor.
Akilli D�n�s Fonksiyonu ise, sinyal koluna sadece hafif�e dokunarak d�n�s sinyallerini �� kez yakip s�nd�rmenize olanak sagliyor. Sinyal kolunu elle ilk konumuna d�nd�rmenize bile gerek yok. T�rkiye'de 2013 model Mazda6 108 bin lira baslangi� fiyatina sahiptir.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar